Phishing
Phishing (v doslovnom preklade rybarčenie) je internetový spôsob podvodu za účelom získania prístupových hesiel k osobnému účtu a údajov k internetovému bankovníctvu. Sú to podvodné e-mailové správy, ktoré vzbudzujú dojem, že boli zaslané z banky. Na prvý pohľad sa nedá rozoznať, že ide o falošný e-mail.
Správa môže vyzerať, ako informácia, že neprebehla platba na účte, že je potrebné aktualizovať bezpečnostné údaje a pod. Cieľom je získať údaje k internetbankingu alebo k získaniu PIN kódu k platobnej karte. Banka nemá dôvod žiadať svojho klienta, na meno ktorého je vedený osobný účet , aby zasielal svoje údaje e-mailom.
Čoraz častejšie sa využívajú služby internetového nákupu. A tu je dôležité byť opatrný a ostražitý a dbať na správne použitie platobnej karty. Pri zistení čísla platobnej karty, mena a doby platnosti, mohla by byť karta ľahko zneužitá. Je dôležité dodržiavať niekoľko pravidiel, čím sa dá predísť zbytočným nepríjemnostiam a komplikáciám.
Základné zásady bezpečnosti
- Neprihlasujte sa z cudzieho počítača, mohol by obsahovať vírus, nenakupujte z verejnej kaviarne, nepoužívajte otvorenú WIFI sieť
- Poskytnúť číslo platobnej karty len dôveryhodným obchodníkom na overených obchodných miestach a internetových serveroch
- Na adrese, ktorá sa začína http://, nie je bezpečné zadávať údaje o platobnej karte, nakoľko sa informácie prenášajú cez nezašifrované pripojenie. Ak by niekto zachytil tieto údaje, mohol by ich zneužiť
- Presvedčiť sa o bezpečnej komunikácií s internetovým obchodom- obchodník má zakódovaný prenos údajov o platobnej karte klienta. Údaje o zabezpečení by mali byť zverejnené na internetovej stránke obchodu.